zondag 8 juni 2008

Last.fm, vergelijkend onderzoek en Diane23dingen


Last.fm - helemaal mijn ding omdat het over muziek gaat. De Last.fm widget stond in de eerste week van 23dingen al op mijn weblog. Ik kende Last.fm al een tijdje, evenals soortgelijke muziekaanbieders als Seeqpod, Deezer, Songza en andere. Googelend op zoek naar een vergelijking tussen deze 'music communities' kreeg ik als eerste treffer Pepermunt.net (handige korte informatie) en als TWEEDE het weblog Diane23dingen En maar denken dat die blogs zo moeilijk te vinden zijn!!
Van alle extra mogelijkheden bij Last.fm maak ik nog geen gebruik – maar dat ga ik deze zomer (meer tijd) zeker doen!
Wat kan de bibliotheek hiermee? De al eerder genoemde Diane gaat hier uitvoerig op in. Het lijkt me de moeite waard te onderzoeken of nieuwe aanwinsten muziek cd's/dvd's kunnen worden voorzien van voorbeeld-tracks, zoals Diane voorstelt.
Trouwens, ze maakt me wel nieuwsgierig naar die nieuwe Rush-cd...

1 opmerking:

Marina Noordegraaf .... zei

grappig zeg!

Blogs zijn inderdaad best goed te vinden. En Blogger blogs (want van Google) doen het beter in de Google ranking dan Wordpress blogs.

Luister ze verder!