zondag 18 mei 2008

Podcasting

Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst hoorde over Podcasting heb ik er verder en tot op heden geen aandacht aan besteed – ik loop nooit met een I-Pod op mijn kop, sterker nog – ik heb er geen. Ik kon me trouwens best voorstellen dat wanneer je dagelijks met de trein reist, dat het beluisteren van (favoriete) radioprogramma’s een mooie oplossing is om de tijd door te komen. Ik had ook wel eens gelezen over de mogelijkheden die er voor bibliotheken zijn, bijvoorbeeld het plaatsen van een podcast van een lezing op de website.
De aanwijzingen volgend bleek dat Podfeed.nl net gestopt was, maar ook dat Radiocast.nl een prettige verrassing was. Met name Radio.online.nl (over ontwikkelingen op Internet) waar ik een interview met Wim de Bie over het (voorlopige) einde van Bieslog heb beluisterd. Ik heb het op de computer afgespeeld, zoals je televisieprogramma’s kunt bekijken via Uitzendinggemist.
Radiocast staat nu wel op mijn Netvibes. Wat dat betreft is dit ding voor mij wel een ontdek-ding!!

1 opmerking:

Marina Noordegraaf .... zei

in orient termen gesproken: een treinrit met veel nieuwe vergezichten dus!

misschien heb je wel geen iPod maar wel een .... zen! leeft ie nog? :-)

zie je toepassingen voor biebpodcasts bij jullie in de bieb?