zondag 27 april 2008

Online kantoortoepassingen: echt Web 2.0


Het samen werken aan documenten in Google Docs , Zoho of Windows Live SkyDrive is natuurlijk puur Web 2.0. Ik zit zelf nog in de 1.0 fase. Google Docs gebruik ik om af en toe thuis verder te werken aan een document waar ik op mijn werk mee bezig ben. Op Windows Live SkyDrive sla ik privé documenten op. Wanneer je maar weinig schijfruimte ter beschikking hebt of bang bent bestanden te verliezen bij een crash is dit natuurlijk ideaal. Maar het is natuurlijk geen Web 2.0
Ik zag bij de discipelen van TienD dat er best mogelijkheden zijn in de bibliotheek en ze zijn bezig een en ander in praktijk te brengen. Zij hebben beloofd hun document te publiceren, dus ik ben benieuwd.

5 opmerkingen:

TienD zei

Die foto's kon ik niet zo goed plaatsen, maar goed. Prive twijfel ik nog tussen Windows Live SkyDrive en Google docs. Met de laatste heb ik nu een klein beetje ervaring. Dat jij als heiden nu juist het woord discipelen gebruikt, ik ben Jezus niet hoor. Maar ze hebben bijna allemaal een hele leuke bijdrage geschreven voor mijn document. Zelf maken ze iets over Zinin theater. Ze zijn dus zeer geinspireerd bezig.

Obdigi zei

Hoi Orient Express,

Ik dacht dat het cognacje tegen je verkoudheid was, maar nu begin ik toch te twijfelen aan de uitwerking, haha....

Marina Noordegraaf .... zei

Je hebt de meerwaarde van plaatsonafhankelijk werken al ontdekt! En de meerwaarde van documenten delen?

Een online backup van je documenten is misschien geen web 2.0 maar wel zeer waardevol inderdaad!

En hoe vergaat het jouw discipelen? ;-)

Overijssel - Plaatsbeschrijvingen 1880-1930 zei

@tiend, het is misschien wat vergezocht maar de foto's hebben te maken met Second Life. De eerste dame is puur natuur (1,0), de tweede komt van Second Life (2,0). Zoekend op 'web 1.0 2.0' vond ik verder alleen maar saaie afbeeldingen, dus heb ik voor deze gekozen
@obdigi, de foto is geplaatst na de cognac, ik zal het eerlijk bekennen
@marina, documenten delen heeft grote voordelen, zoals elders beschreven. Of je het ook toepast hangt van het soort werkzaamheden af die je uitvoert.
Sommige van mijn discipelen zijn wat achteropgeraakt. We hebben nu afgesproken 1x per week bij elkaar te komen om van elkaar te leren.

Marina Noordegraaf .... zei

@ orient

mooi dat je dat zo georganiseerd hebt! Face to face bijeenkomen kan erg motiverend werken.