maandag 24 maart 2008

...en een rondje blogs around the world


Wie heeft er al eens een internationaal rondje weblogs gemaakt met behulp van ‘volgende blog’ bovenaan de Blogger-weblogs? Je komt in allerlei landen en je ziet allerlei soorten weblogs. Zo blijken veel kunstenaars en andere kleine zelfstandigen een weblog te hebben als alternatief voor een website. Makkelijk zelf bij te houden, geen kosten.
Opvallend is het grote aantal weblogs van inwoners van de Verenigde Staten Het bloggen heeft hier een grote vlucht genomen. Amerikanen gebruiken hun weblog vaak als een soort familie-logboek. In de sidebar staan dan weer hun vrienden, kennissen en familie met hun blogs. De berichten gaan meestal over alledaagse gebeurtenissen. Van baby’s wordt vanaf de geboorte een apart weblog bijgehouden met veel foto’s uiteraard. Alles wordt op het web gegooid. Kijken in deze blogs heeft iets voyeuristisch – je kijkt in de levens van anderen. Als je zo in de privé-levens snuffelt van mensen die op duizenden kilometers afstand wonen komt de wereld wel heel dichtbij.
Wat wel leuk is: kijken bij favoriete films, boeken, muziek van deze bloggers ‘all over the world’.

3 opmerkingen:

TienD zei

Ik heb nog weinig weblogs gelezen, moet ik toch eens doen. Is het alleen voor de 'fun', of heeft het ook nog een ander doel? Het doet me denken aan tv kijken, dan bekruipt me ook wel eens het gevoel van 'zonde van m'n tijd'. Of bestaan er webloglezers, tv kijkers, boekenlezers ...?

Overijssel - Plaatsbeschrijvingen 1880-1930 zei

Ha TienD, lang niet gezien!
Ik kwam die knop 'volgende blog' tegen en wilde eens zien wat voor soort blogs er wereldwijd zijn. Welke indeling, welke widgets etc. Ik heb ze niet echt gelezen - zo'n talenwonder ben ik niet. Maar de 'feedjit' op mijn blog (bezoekers blog op wereldkaart) heb ik zo wel gevonden. Het is niet iets om dagelijks te doen. Zo heel af en toe als je je verveelt of zo.

Marina Noordegraaf .... zei

leuk dat je dat soort knopjes uitprobeert! never a dull moment on the orient express :-)