donderdag 27 maart 2008

Onthullingen


Vroeg of laat komt het toch uit: ik kan niet schaatsen en ik kan niet fotograferen. Zo, het is eruit. Voor dat niet kunnen schaatsen schaam ik me niet – de animo was weg na een zware hersenschudding in mijn jeugd. Ik heb later nog eens schaatslessen genomen, maar het werd niks. Soit.
Voor het niet kunnen fotograferen is geen excuus. Wel een oorzaak: luiheid. Dit is overigens geen typerende eigenschap van mij. Ik ben niet altijd en overal lui. Wel op dit gebied. Ik heb nooit zin gehad me te verdiepen in groothoeklenzen, sluitertijden etc. En dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd. Zoals je moet kunnen lezen en schrijven en met computers moet kunnen omgaan moet je ook kunnen fotograferen.
Stel dat ik een ‘echt’ weblog zou willen beginnen dan zou ik in ieder geval twee dingen moeten beheersen: berichten schrijven en foto’s plaatsen. Foto’s over het onderwerp waar je over schrijft. Soms is het nodig om die foto’s zelf te maken.
Conclusie: voor mij is deze cursus pas geslaagd wanneer ik in de komende weken het fotograferen (althans de basis) onder de knie krijg. Een poging hiertoe onder begeleiding heb ik hier geplaatst: onze achtertuin tijdens de Pasen.
Terwijl mijn zoon roept dat de film van Wilders nu op Internet te zien is zet ik de moeizame pogingen om een account bij Flickr te bemachtigen voort. Na ongeveer een uur is het gelukt en heb ik de eerste foto op Flickr geplaatst. Alleen vergeten om naast 'garden easter 2008' de tag ‘23dingen’ toe te voegen. Alsnog gedaan, maar niet terug te vinden. Morgen is er weer een dag.
Ik heb in de sidebar ‘geleende’ foto’s (van een ander dus) gezet, die in verschillende jaargetijden op één plek bij mij in de buurt gemaakt zijn. Uiteindelijk moeten hier mijn eigen foto’s komen te staan.

7 opmerkingen:

Lighthousje zei

Nou ik ben trots op je...dat je jezelf zo durft bloot te geven en dan toch de uitdaging aangaat!!! Chapeau hoor!!!
Wie weet heb je er straks een nieuwe hobby bij ;)
Succes!

Annemarie van Essen zei

Oei oei, je legt daarmee een mooie doelstelling neer. Maar ik denk dat je dat met de nodige volharding gaat aanpakken. Dus bang voor het resultaat ben ik niet in het minste! Ik wacht het eerder met enthousiasme af!

Marina Noordegraaf .... zei

Ha Oriënt,

Voor mij heb je al een "echt" weblog! Je schrijft meeslepend en de foto's hoeven (wat mij betreft dan he) niet van jezelf te zijn. "Lenen" is juist prima! Dat is nou juist zo leuk aan het sociale web. Dat je niet alles zelluf hoeft te doen/kunnen.

Welke account heb je aangemaakt? Mogen we even meekijken? Dan kan ik misschien ook begrijpen waarom je je foto's niet terug vindt met de tag '23dingen'. (Ik heb geprobeerd je account te vinden maar daar kwam ik zo snel niet uit.

Je weet dat je ook ten alle tijde gebruik kunt maken van het 23dingen account?

Overijssel - Plaatsbeschrijvingen 1880-1930 zei

Hallo Marina,
Het lukte niet met het 23dingen account. Ik heb daarna zelf aangemeld bij Yahoo. Mijn Yahoo ID bij Flickr is agapeters. Ik ben te vinden door bij 'people' te zoeken op 'tuffeltoon'

Rob Coers zei

Je mag dan wel niet kunnen schaatsen en OOK al niet kunnen fotograferen, schrijven kan je wel! :-) Het is met fotograferen gwoon veel doen en de kunst afkijken. Bijv. door veel op Flickr rond te neuzen.
Met jouw welvinden heb ik je tot vriend gemaakt van 23dingen. Want we hebben nog geen fotograferende schrijvers!

Steenbreek zei

Bedankt voor je reactie. Ja ik ben ook een Melbuul oet Boorn, (een import-melbuul).
Ik kan trouwens net als jij mijn eigen foto's niet vinden als ik op de tags zoek.
Leuke weblog heb je! kun je zo mee doorgaan als de cursus afgelopen is :)

Unknown zei

Waar is het balletje? Op een paradijselijk plekje in the state of Born?.
Onwillekeurig associeer ik jouw mooie plekje met de muziek van Roger Waters en Ron Geesin (van de Pink Floyd) van de lp: Music from the body met track 13 "Body transport". Op dit nummer hoor je een persoon zwaar ademhalend slapen met op de achtergrond personen die op fluistertoon met elkaar praten, zich verbijten en uiteindelijk al giechelend de stilte doorbreken. Luister maaar naar de eerste 30 seconden.