zondag 9 maart 2008

Netvibes of Bloglines

Drie jaar geleden ben ik (thuis) met Bloglines gestart als RSS-reader tijdens een cursus met Rob Coers. Bijna dagelijks kijk ik even. Natuurlijk las ik berichten over Netvibes, zou veel beter zijn. Ook Edwin Mijnsbergen is er enthousiast over, dus….
Toch eigenwijs, Bloglines bevalt toch goed, dus waarom zou ik veranderen. Ik had wel een account op Netvibes genomen maar deed er niets mee. Geen zin om me erin te verdiepen.
Nu is er Netvibes Ginger met tal van voordelen. Zie: http://zbdigitaal.blogspot.com/2008/01/netvibes-ginger-eindelijk-toegang.html
Netvibes biedt veel meer mogelijkheden, ook zeer geschikt om als startpagina te gebruiken. Toch hou ik thuis Bloglines. Ziet er sober uit, maar voldoet goed. Heb ik vandaag nieuws genoeg gezien, klik ik de ‘nieuws’-berichten weg, maar bekijk ik een paar weblogs of war anders. De berichten blijven gewoon staan (anders dan in Netvibes – hier alleen de recente berichten), dus je kunt altijd later nog kijken.
Wie heeft hier ook een mening over?

2 opmerkingen:

TienD zei

Alles goed in de Orient Express?

Die post van Netvibes of Bloglines moet ik ook nog schrijven. Ik ben het met je eens dat Bloglines soberder is, dat spreekt mij ook wel aan. Ik moet nog onderzoeken of ik daar nog postieve argumenten aan toe kan voegen.

essen2punt0 zei

Ik denk dat (waar ik zelf ook al een stukje over geschreven heb bij de keuze van mijn weblog) het hier gaat om een gevalletje 'wet van de remmende voorsprong'.
(Alhoewel ik niet weet of het zo remmend is. ;))

Je bent al zo bekend met een andere tool, dat het heel lastig is om over te gaan.
Je zou eens tijdelijk je netvibes wat kunnen vullen met dezelfde feeds (of juist een paar andere ;)) en dan merk je vanzelf na een paar dagen wat je het meeste aanspreekt.

Ik vind het overzicht van netvibes heel fijn. Getabt, sleepbaar en helder in 't scherm. Maar dat werkt voor iedereen weer anders. toch? :)