maandag 24 maart 2008

Tweede Paasdag: Ronde van Overijssel


Het is Tweede Paasdag. Buiten scheen de zon vanmorgen – reden om de mountainbike te pakken en vervolgens een hagelbui op de kop te krijgen. Dan maar een snel rondje langs de Overijsselse blogs maken. Wat moet een mens ook anders op zo’n dag wanneer je geen meubels nodig hebt. Ik noem hier vier (totaal verschillende) blogs die me opvielen zonder absoluut andere blogs te kort te willen doen.
In mijn eigen groep natuurlijk Lighthousje Hier komt veel talent naar voren. Zij communiceert veel met andere bloggers en weet nieuw vergaarde informatie snel toe te passen op haar eigen blog.
Essen2punt0 ziet er zeer professioneel uit, echt gerelateerd aan het werk, een voorbeeld hoe wij het straks zelf zouden kunnen doen.
Quilten is sharing too heeft er letterlijk een dagboek van gemaakt – wat een discipline!
Kirsten kladdert : wat een verademing na al die blogs met toeters en bellen, wat een rust straalt dit blog uit, geen widgets die te pas en te onpas (ook door mij) toegevoegd zijn. Het gaat hier om de berichten en die zijn de moeite waard om gelezen te worden. In de tekst worden links toegevoegd – zoals het hoort. Ik vraag me af of al die widgets als klok, Last FM etc. met opzet door Kirsten kladdert zijn weggelaten.

4 opmerkingen:

Kirsten kladdert zei

Wat een eer om hier genoemd te worden!
Ik vind echter dat ook jouw blog niet mag ontbreken in het rijtje 'opvallende blogs'! Ondanks (;)) de 'toeters en bellen' heeft je blog een rustige uitstraling. Het zijn echter vooral de tekstjes vol prachtige beeldspraak en humor die me hier keer op keer met veel plezier doen terugkomen.
Mijn complimenten!
En eh... ja, ik kies bewust voor een rustige vormgeving van mijn blog. Alhoewel er in de loop van de cursus misschien toch nog wel wat tierelantijntjes bij gaan komen. We'll see..

Lighthousje zei

He nou was Kirsten mij voor, naja...dan kan ik niet anders dan me bij haar mening aansluiten :)

Annemarie van Essen zei

Ik bloos tot achter mijn oren aan toe.
Wat maak je me een mooi compliment!
En inderdaad, jouw blog vind ik ook zo lekker. Het leest plezierig, je schrijft prettig en aantrekkelijk.

Het is grappig om zo al die diverse meningen (en blogs) te zien. Ik kies bewust voor wat meer blingbling. ;) Daar zal in de loop der weken ook nog wel het een en ander in veranderen. Maar vooralsnog ben ik wel tevreden. (Ik heb trouwens een postje gemaakt over blogs pimpen enzo. Staat wel op m'n blog :))

Nogmaals dank!

Lighthousje zei

Dag Oriënt Express,
ik was aan het uitzoeken hoe "egofeeds" werken, had mn eigen blog als voorbeeld en zo kom ik ineens bij deze post van jou terecht...het werkt!!!!